اینگلش اینفو جلسه 3 4 5


دوره آموزشی نگارش ایمیل
در این جلسه قصد داریم در مورد شروع و ختمه دادن به یک ایمیل انگلیسی با شما صحبت کنیم. در ادامه نکاتی آموزنده در این رابطه بیان شده است.

Formal or informal?   رسمی یا غیر رسمی

در دو صورت ما از سبک رسمی استفاده می کنیم. اول برای مودب بودن با مخاطب ایمیل و دوم درصورتی که خواننده ایمیل را به خوبی نمیشناسیم و با او دوستی نزدیک نداریم. بیشتر نامه اداری انگلیسی هستند. 

از ایمیل های سبک غیر رسمی بیشتر در زمانی استفاده می کنیم که می خواهیم ارتباط دوستانه برقرار کنیم و یا این که با خواننده ایمیل ارتباط دوستانه داریم و او را به خوبی میشناسیم. بیشتر ایمیل های اجتماعی غیر رسمی هستند.

Here are some examples of formal and informal messages:

در زیر دو مثال برای ایمیل های رسمی و غیر رسمی آورده شده است:

informal / غیر رسمی formal / رسمی
A birthday greeting to a colleague
An email to a colleague who is also a good friend
A social invitation to a friend at your workplace
An email with a link to a funny YouTube clip
A message to a friend on a social networking site An email to a customer
A job application
An email to your manager
A complaint to a shop
An email from one company to another company
قبل از شروع نوشتن ایمیل باید بدانید که می خواهید ایمیل رسمی بنویسید و یا غیر رسمی.

Phrases for starting and finishing / عبارات شروع و پایان

در زیر برخی از این عبارات که در شروع و پایان ایمیل ها (هم رسمی و هم غیر رسمی) در زیر بیان شده اند.

Dear Tim,
Good morning Tim, Starting phrases
Regards,
With best wishes,
With many thanks and best wishes, Ending phrases
اما برخی از این عبارات در ایمیل های رسمی و غیر رسمی متفاوت هستند.

informal / غیر رسمی formal / رسمی
Hi Tim,
Hi there Tim,
Morning/Afternoon/Evening Tim,
Hello again Tim, Dear Mr Piper,
Dear Sir or Madam, Starting phrases
Rgds,
Cheers,
سلام خدمت شما زبان اموزان عزیز. در این جلسه تصمیم دارم درمورد Organizing متن ایمیل با شما صحبت کنم.

در ابتدای صحبتم باد بگم که سعی کنید متن ایمیلتون را ساده و قابل فهم بنویسید. با نکاتی که امروز به شما آموزش خواهم داد میتوانید به مهم دست پیدا کنید:

هدف نویسنده
وقتی شما متن یک ایمیل را مینویسید لازم هست که بدانید هدف شما چیست؟ برای نشان دادن هدف خودتون میتونید از عبارت زیر در نمونه ایمیل انگلیسیاستفاده کنید:

I am writing to + Verb
به مثال های زیر توجه کنید:

ask for further details about … I am writing to
inform you that my new address is … I am writing to
complain about your customer service. I am writing to
say thank you very much for all your hard work. I am writing to
apply for the job as Teacher of Maths at your school. I am writing to
paragraphs
ایمیل ها راحتتر خوانده میشوند اگر از پاراگرافها استفاده کنید. یک پاراگراف از دو یا سه جمله بلند تشکیل شده است و هر پاراگراف در یک خط جدید شروع میشود.( البته با کمی تورفتگی). وقتی خواستید درمورد موضوع جدیدی صحبت کنید میتونید از یک پاراگراف جدید استفاده کنید.

به ایمیل زیر نگاه کنید . این ایمیل از 5 پاراگراف تشکیل شده است.

Hello Dmitri,
How is life? I haven’t seen you for a long time. How are your children? Paragraph 1
Greeting
I’m writing with some good news – my wife is having a baby next month. We think it’s going to be a girl, and we’re very excited. But I also wanted to ask you something! Paragraph 2
Reason for writing
You told me you have lots of baby clothes. Do you think I could borrow some for my baby? I’ve looked in the shops, and new baby clothes are so expensive … Could you let me know if this is OK? Paragraph 3
Request
By the way, I’ve also started a new job. It’s going really well! Paragraph 4
Other news
Anyway, I look forward to hearing from you soon. Give my best wishes to your wife and family. Regards,

Bye for now,
See you soon, Yours sincerely,
Yours faithfully,
Yours truly, Ending phrases
 Layout and punctuation / قالب بندی و علامت گذاری

شروع یک ایمیل : در ابتدای متن ابتدا نام شخص گیرنده را مینویسیم و در پایان خط اول علامت کاما ( , ) قرار میدهیم. ایمیل را خط بعد شروع می کنیم.

پایان یک ایمیل : وقتی متن ایمیل ما به پایان رسید در پایان علامت کاما ( , ) قرار میدهیم و در خط بعد نام خود را به عنوان فرستنده ایمیل مینویسیم.

این دو قانون در هر دو سبک رسمی و غیر رسمی رعایت می گردد.مثال های زیر را ببینید:

informal / غیر رسمی formal / رسمی
Hi Tim,
Many thanks for your help.
See you next week.
Cheers,
John Dear Mr Piper,
I am writing to thank you for all your help.
I look forward to seeing you next week.
With best wishes,
John Smith
دانلود فایل تمرین جلسه چهارم آموزش نگارش ایمیل
nising your emails

Read the article below and then look at the email inbox below it. You will find out what words should go in the numbered gaps in the article in Task 2 and will answer questions about the inbox in Task 3.

در این درس می خواهیم بخش های اصلی پنل ایمیل را براتون بگیم. این بخش ها برای مدیریت بهتر ایمیل ها طراحی شده اند. تمرین 2 از این درس به این بخش ها اختصاص داده شده اند.

Organise your emails – Save time and make life easier!!! (Task 2)

1.Inbox =  محلی برای نگهداری ایمیل هایی که برای شما ارسال شده است.

Most emails that you get go straight to your inbox. This is where you decide which emails to read and which to delete.

2.Junk email = اگر سرور بفهمد که آدرس فرستنده ایمیل برای شما ناشناس بوده و یا تبلیغات بی ارزشی برای شما ارسال شده است اتوماتیک ایمیل ورودی را در junk email قرار می دهد. اما ممکن اسنت برخی از اوقات ایمیل های مورد تایید شما نیز به این پوشه وارد شود البته به اشتباه.

 But if your server doesn’t recognise the address of a sender, it will probably put the email in the junk email folder. This is where all those annoying adverts usually go. But sometimes good emails go there too, so remember to check from time to time.

3.deleted =  ایا تاکنون ایمیلی را به اشتباه پاک کرده اید؟ نگران نباشید ایمیل هایی را که شما پاک می کنید وارد پوشه deleted می شوند .

Do you ever worry because you just deleted an email by mistake? Don’t worry – just look in the deleted folder. It’s probably still there.

4.folders = برای مدیریت ایمیل های قدیمی میتونید اونهارو داخل folder هایی که میتونید ایجاد کنید قرار بدید. اینطوری راحتتر میتونید اونها رو پیدا کنید.

Sometimes it can be difficult to find an old email. So why not put them into folders to make them easy to find?

5.sent = ایمیل هایی را که شما مینویسید وارد پوشه ای به نام  Sent می شوند .

You can do this for any emails you wrote too – you can find them in sent.

6.contacts = این پوشه درواقع دفترچه  مخاطبین شماست که حاوی آدرس های ایمل به همراه برخی اطلاعات مرتبط با مخاطبین شما خواهد بود.

Some people keep hundreds of business cards with people’s email address and phone number. You don’t need to do this – use your contacts as an address book, and it can store all these details for you.

7.Drafts =  این پوشه حاوی پیشنویس ایمیل های شما می باشد. ممکن است در حین نگارش یک ایمیل وقفه ای ایجاد گردد که بصورا اتوماتیک نگارش های مرحله اول شما در این پوشه ذخیره می گردد. بعد در فرصت مناسب می تونید به این پوشه مراجعه کنید و ایمیلتونو را کامل کنید.

Have you ever found it difficult to finish writing an email? Don’t worry – just save it under drafts and finish it later!

Understanding your inbox (Task 3)

email_managment_panel
با توجه به تصویر بالا میتونید تمرین شماره 3 را انجام بدید.

دانلود فایل تمرین این جلسه

سلام و شادباش به شما عزیزان زبان آموز. این دوره آموزشی توسط سایت British Council منتشر شده که گذراندن این دوره خالی از لطف نیست چرا که در دنیای امروزی ایمیل به شرکت های خارجی یکی از ارکان اصلی ارتباطات در دنیای مجازی است. این اولین جلسه است و بیشتر کلیات مطرح شده.

در انهای درس فایل pdf تمرین درس گذاشته شده. دانلود کنید و پاسخ دهید. پاسخ نیز در انتهای فایل هست.

یادآوری : تمام لغات آبی رنگ به دیکشنری لانگمن لینک شده اند.

Email addresses are essential in business – do you know how to say them correctly?

Email addresses
آدرس ایمیل در یک بیزینس خیلی مهم و ضروری هستند. شما برای دادن آدرس ایمیلتون به دیگران میتونید درست اونو تلفظ کنید؟

Every email address contains this sign: @ . Here are some email addresses:

چند مثال از ایمیل ها:

همونطور که میبینید یک ایمیل از دو قسمت اصلی تشکیل شده که توسط علامت  ” @ ” از همدیگه جدا میشه. قسمت قبل از علامت اتساین @ اسم اختصاصی است که مالکیت اون ایمیل را نشون میده. این مالکیت میتونه برای یک شخص باشه و یا میتونه برای یک سازمان و شرکت باشه.

در مثال های بالا مالکیت دو ایمیل اول برای شخص بوده و مالکیت ایمیل سوم برای شرکت هستش.

قسمت دوم یک ایمیل که بعد از @ می آید نام سروری است که ایمیل را پشتیبانی می کند. متداول ترین این سرویس ها که رایگان هم هستند سرویس های google , yahoo , Hotmail, … هستند. ممکن هستش نام دامین وب سایت یک شرکت و یا وب سایت شخصی باشد.

برای مثال info@englishinfo.ir ایمیل بخش روابط عمومی وب سایت ماست.

bob@yahoo.bh   –> his first name
jeffery.amherst@britishcouncil.org  –>  first and family name
reservations@beachhotelbern.com   –> the part of a company

As you can see, Bob uses his first name only in his email address: bob@yahoo.bh. Jeffery Amherst uses his first name and surname in his email address: jeffery.amherst@britishcouncil.org. The address reservations@beachhotelbern.com gives the name of the department (Reservations), but not the name of the person.

Saying email addresses
هر آدرس ایمیل حتما داری علامت ” @  ” هست که باید at  تلفظ بشه و همچنین ” . ” باید dot  تلفظ بشه.

When you say an email address:

remember that @ is pronounced ‘at’ and . is pronounced ‘dot’. reservations@beachhotelbern.com is ‘reservations at beach hotel bern dot com’
sometimes there is a . in the person’s name. jeffery.amherst@britishcouncil.org is ‘jeffery dot amherst at british council dot org’
_ in an email address is called ‘underscore’. teaching_ job@english_academy.id is ‘teaching underscore job at English underscore academy dot I D’.

در بخش اول یک ایمیل قبل از علامت @ علامت های ” . ” و “_ ” نیز وجود  داشته. همچنین میتونید از حروف بزرگ هم در آدرس ایمیلتون استفاده کنید . لازم به ذکر هستش که دو ایمیل یکی با حروف کوچک و دیگری باحروف بزرگ یکسان هستند.

Note that it is not necessary to use capital J and A in Jeffery Amherst’s email address. People sometimes write email addresses with capital initial letters (Jeffery.Amherst@britishcouncil.org). Sometimes it is all in capitals (JEFFERY.AMHERST@BRITISHCOUNCIL.ORG). However, most people write email addresses without capital letters (jeffery.amherst@britishcouncil.org).

Address books
Email addresses appear in alphabetical order (A–Z). When names start with the same letter, look at the second letter. Here, all the names begin with F, but the second letters are: e i r u. These are in alphabetical order.
Name Email address
Fellah  –> fellah@bqbaccounting.com
Fida    –>  fhussein@arabianairways.org
Fred Aston  –>   fred99@astoncity.biz
Fudail H    –>  fudailh@aglant.net

وقتی به فایل لیست ایمیل های خودتون مراجعه می کنید مبینید تمام ایمیل های شما بر اسا حروف الفبایی آنها ترتیب شده اند.

این درس بسیار ساده بود و شاید شما تمام نکات بیان شده را می دانستید. بهتر است نگاهی به فایل تمرین بیندازید.

با تغییر فضای کسب و کار میل و زمینه برای ارتباط با شرکتهای خارجی به سرعت رو به توسعه است. این یک میل و روند طبیعی است. در این راه اما تهدیدهایی هم هست. مهمترین آنها وضعیت نیروی انسانی ماست که بارها در مورد آن نوشته ام/

گذشته از این، سازمانهای ما هم که میخواهند این تعامل را بعد از مدتها شروع کنند، ممکن است دچار مشکلاتی شوند. فروتنانه یکی از مهمترین مشکلاتی که در این حوزه به نظرم میرسد و با آن مواجه بوده ام را با شما در میان میگذارم. بی تردید خود قبلاً به آن توجه داشته اید، فکر کردم شاید این نوشته هم بتواند کمکی کند.یکی از مهمترین نکاتی که درهمکاری با شرکتهای خارجی مطرح است، شیوه ارتباط شما با آنهاست. در دوره ای که ایران با بخشی از دنیای غرب تعامل کمتری داشته است، آنها این بخش از جهان را کنار نگذاشته و به فعالیت خود در حوزه خاور میانه (بعضاً ناحیه ای تحت عنوان خاورمیانه و شمال آفریقا تعریف شده است) ادامه داده اند.


- طریقه نگارش صحیح آدرس گیرنده و فرستنده در یک نامه تجاری 
- طریقه نگارش صحیح احترامات وتعارفات در یک نامه تجاری 
- چگونگی تهیه بدنه نامه و درخواستهای یک تجار در نامه 
- معرفی اصطلاحات و کلمات خاص مورد استفاده در 
مکاتبات تجاری خارجی
- معرفی نمونه های آماده برای مکاتبات تجاری در زمینه صادرات - واردات ( استعلام قیمت - ارسال بروشور - خرید تجهیزات و..)


 ساختار یک نامه تجاری

 

 

 

نشانی فرستنده ( سمت راست )

(Sender s Address)

تاریخ ( سمت راست)

Date

نشانی گیرنده ( سمت راست)

Receiver s Address

 

نام قسمتی که برای او نامه نوشته می شود (مثال :دفتر فروش)

Attention Line

 

عنوان اسم ( خانم یا آقا ) یا سلام و درود

Saluation

من اصلی نامه

Body of the letter

عبارت پایانی ( وسط)complimentary close

نام و امضاء ( وسط)Signature

 

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.